Songs from a room




Една година (и 2 месеца - този пост беше плануван за началото на февруари ;))  откакто има Sofar Sounds Sofia и една година, в която София звучи по-добре.
Sofar се появи в момент, в който бях тотално отегчена от нощния живот в София и се чудех в мен ли е проблемът , в него ли е.
Още не съм стигнала до самобичуване и депресивни мисли на тема възраст и винях София и еднообразието ѝ.
Знаех как ще си прекарам на местата, които обичам, кой ще срещна, какво ще слушам, колко точно ще изпия. (една бира/две чаши винo)
И нямах никакво желания да преповтарям схемата, така че бях ограничила излизанията си вечер до големи концерти и се наслаждавах на уютни сбирки в домашни условия. Това всъщност и досега си е така.
Но.. откакто има Софар в София, имам събитие, което си чакам всеки месец.

Като всяко велико нещо  всичко започва с малкия кръг на влияние - на 2ма приятели в Лондон им писва да ходят по барове, в които не могат да чуят музикантите, които свирят, докато хората си крещят и вдигат наздравици, и решават да преместят партито в хола - с малко, но истински запалени по музиката фенове и с банди, които са готови да споделят музиката си в интимна амтосфера. Малко им трябва и на хората в други градове да се усетят колко е приятно това и в  момента вече в 403 града хора се събират в нетрадиционни пространства (холове, офиси, тераси, co-working пространства) и се оставят да разберат на момента кои са музикантите в конкретната вечер.

При нас връзката е доста директна - Живееш в Лондон - ходиш на Софар - Връщаш се в София- правиш Софар. Ти си Виолета Лазарова и имаш 4 супер приятелки - Христина Ганева, Анелия Вельова, Лили Проданова и (Слава на Бога!) Алиса Атанасова.

Задружно тези 4 жени организират магията всеки месец, а аз мога само да се благодаря на непохватността на Виолета преди година, когато пада, чупи си опашката и ме моли екслузивно да я заместя като Хост на събитието. Или както пише в описанието, което ми пратиха от Лондон - да бъда MC. Master of Ceremonies. Чудно задължение.

Няколко пъти се случи да съм извън България по време на концертите и делегирах задълженията си на велики хора като Лилия Гелева, Деян Цвятков и Никола Стоянов.
Въобще не исках да го правя, но пък те са супер яки, няма как.
Ако не сте ги слушали, веднага да цъкате тук и тук.

Преди година за първи път попаднах на концерт, на който не познавах никого, запознах се с всички, и слушах накуп 3 яки банди, които не бях слушала никога преди. А да, и ги чух.

(В една, от които (9:09) пее и Христина Ганева. Видеото им разцепва ТУК. Случаеност?!)

И така..
Няма да издавам всичко. Следваща дата е 29.04, места може би още има (цъкни тук) и ако не за април, се записваш за май и си стискаш палци да си в листа - ден преди концерта получваш имейл с инфо къде да се явиш в уречения ден и час. А ние ще се молим на Ани да направи нещо сладко, защото я бива много.

Иначе аз скучая по-малко в София напоследък. Лили Проданова знае къде да ме прати. Провери и ти тук.

До Софар.



Снимки - Деян Христакиев за Sofar Sounds Sofia.












Коментари

Популярни публикации от този блог

Данчо

Подкастите